Yozgat’ta kapanan fabrika önünde işçi eylemi

Yozgat Organize Sanayi Bölgesi’nde 2014 yılında işletmeye alınan tekstil fabrikası kapandı, 250 işçi mağdur oldu. Haklarını alamadıklarını söyleyen işçiler eylem yaptı.

Yozgat ile birlikte İstanbul İkitelli OSB’de fabrikası bulunan Ritim Tekstil Şirketi kapatıldı. Fabrikada çalışan 250 işçi mağdur oldu. Hesaplarına avans yatması gerekirken daha fazla para yatması üzerine durumu araştıran işçiler, fabrikanın kapandığını ve işten çıkarıldıklarını öğrendi. Çalışanlar, fabrika bahçesinde toplanıp, haklarının verilmesini istedi.

Haklarımız ne olacak?

Fabrika çalışanları, alacaklarının ve tazminatlarının ödenmesini talep ederek, şöyle konuştu:

– “Fabrikadaki her şeyi satmışlar, kaçmış gitmişler, insanları mağdur ettiler. Çünkü devlet gelecek, buradaki makinaları alıp gidecek, gözümüzün önünde. Bizlerin hakkı ne olacak? Mağdur olduk biz. Kış geldi. Her birimizin bir okuyanı var. Evi var, ailesi var geçindirmek istediği. Ne olacak? Haklarımız ne olacak? Niye kimse bir şey demiyor? Niye adalet yok?”

– “Arabaları kaçırmışlar, başka fabrikaya götürmüşler, öyle söyleniyor. Satmışlar, hiç haberimiz yok. Bir anda oldu. İflas ettiler dediler, çektiler gittiler, bizim de haberimiz yoktu. Biz şu anda mağduruz. Herkesin borcu var, hepsi ev geçindiriyor. 250 kişi çalışıyor burada. Her zaman dolandırıp, dolandırıp çekip gidiyorlar.”

– “Bu kadar insanın hiç mi emeği yok. Lavabolara kadar kilitlediler, içeriye kimseyi almıyorlar. Bu kadar da mı burada ekmeğimiz yoktu.”

– “İş yerimiz kapanmasın diye, sıkıntı olmasın işimden olmayım diye ben kaza geçirdim şikayetçi olmadım, sırf işimin hatırına. Bu kadar insan ekmek yiyor. Ne oldu? Neredeler şimdi?​”

İşçi temsilcisi Şükrü Çetin ise şöyle dedi:

“Bir buçuk senedir buradayım, 250 kişi mağdur. Yozgat’ta bu daha önce de oldu. Bu Yozgat’ın kaderi mi? Sürekli bu olmak zorunda mı? Her zaman, hiç kimse tazminatını alamaz, kapatırlar olan burada gariban işçiye olur. Devletin şu anda işçinin yanında olması lazım, 250 kişi, bunlar beş tane çoluğuna çocuğuna bakıyor, 3 bin tane kişi yapar. Biz ne yapalım? Bu olayın gerçekleşmesi saat 14.30’da bizim avans hesabının günü bugün.

5 bin 100 lira para yatacağı zaman bütün arkadaşlarımıza 14 bin lira maaş ödemesi yapıldı. O yüzden biz bunun detayını araştırdık. Üst düzey yöneticilerimiz, müdürümüz aradı, İstanbul’da hiç kimseye ulaşamadık. Sonra Tutku Hanım diye biri, olayı söyledi, insan kaynaklarından İstanbul’da. Bu şekilde gelişti. Şu anda da Yozgat milletvekilleri nerede? Bilmiyoruz, nasıl buna çözüm bulacak? Onu da göreceğiz. Hepimiz göreceğiz. Burada 250 tane işçi var. Milletvekilleri tek tek bu koca fabrikayı dolandılar, şimdi neredeler? Sesimizi duyacaklar, bir çaresine baksınlar.” 

Yazar

You May Also Like

Biz kimiz?

Enternasyonal Dayanışma, işçi sınıfının kolektif ve kitlesel mücadelesiyle dünyanın daha eşit, adil ve özgür bir yere dönüşeceğini savunan…