Kendi yarattığı sağlıkta randevu sorunu için hastaları suçlayan Sağlık Bakanlığı’nın Onaylı Randevu Sistemi çare olmadı. Şikayetvar’a ulaşan sağlık şikâyetlerinin sayısı son bir haftada yüzde 165 arttı.
13 Mayıs’ta başlayan uygulamada, hastalardan randevu tarihinden bir gün önce saat 20.00’ye kadar onay isteniyor, onay vermeyenlerin randevusu iptal ediliyor. Boşalan randevular sırada bekleyen hastalara aktarılıyor.
Şikâyetvar’a yazılı kayıt bırakan hastaların en büyük problemi, yeni sistemde de randevu alamamak. Yeni sisteme geçilmesi, randevu almayı kolaylaştırmış olmadı.
Yeni sistemin yarattığı yeni problem ise, onaylı randevusuna herhangi bir nedenle gidemeyenlerin 15 gün randevu alamaması.
Sağlık meslek örgütleri çare olmayacağını söylemişti
Bakanlığın randevu sistemindeki sorunlara çare olarak sunduğu “Onaylı Randevu Sistemi”nin sorunu çözmeyeceği, aksine daha da artıracağı uyarısı yapıldı.
Ankara Tabip Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mine Coşkun, “bizler, Dünya Sağlık Örgütünün (DSÖ) öngördüğü sürede, yani 20 dakikada hastalarımızı muayene etmek istiyoruz. Hastanelerdeki yığılmayı önlemek için çare, basamaklandırılmış bir sağlık sistemi. Çare koruyucu sağlık sisteminin uygulamaya konulması.
Onaylı randevu sistemi, hasta ile hekimi karşı karşıya getirmektedir. Randevusunu onaylamayı unutan ya da saatine yetişemeyen hastalar sorunun muhatabı olarak yine hekimleri görmektedir. Haliyle bu uygulama, sağlıkta şiddeti artıracaktır” dedi.
