6 Şubat depremlerinden bir ay sonra Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan “319 bini 1 yıl içinde olmak üzere toplam 650 bin yeni konut yaparak depremzede vatandaşlarımıza teslim edeceğiz” demişti.
Erdoğan, depremin ikinci yıl dönümünde Adıyaman’da yaptığı konuşmada, “Yılbaşına kadar toplam 453 bin konut yapacak ve evine girmeyen, iş yerine kavuşmayan tek bir vatandaşımızı dahi bırakmayacağız” demişti.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 26 Ocak’ta illere göre teslim edilen konut, köy evi ve işyeri sayılarını paylaştı.
Buna göre 11 ilde toplam 169 bin 171 konut, 32 bin 260 köy evi ve 149 işyeri teslim edildi.
Yani iki yılda 201 bin 431 hane teslim edildi.
Bu miktar, bir yıl önce vaat edilen sayının yüzde 44’üne, iki yıl önce vaat edilen sayının yüzde 31’ine karşılık geliyor.
Söz vermeye devam ediyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Perşembe günü Adıyaman’da yaptığı konuşmada, yılbaşına kadar depremzedelere evlerinin teslim edileceği sözünü verdi. Konutların “tamamının yapımına başladıklarını” belirten Erdoğan, “Yılbaşına kadar toplam 453.000 konut yapacak ve evine girmeyen tek bir vatandaşımızı dahi bırakmayacağız,” dedi.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın raporuna göre, depremin yaşandığı bölgelerde toplam 717 bin 614 bina hasar aldı.
İletişim Başkanlığı tarafından depremin ikinci yılına yönelik hazırlanan son rakamlara göre, 651 bin 958 kişi Ocak 2025 itibarıyla konteyner kentlerde hayatını devam ettiriyor. Son iki yılda konteyner kentlerde yaşayan yurttaşların sayısında sadece yüzde 8 oranında bir azalma oldu.
Yüzbinlerce insan 2 yıldır konteynerlerde yaşıyor
Hatay’ın ardından en çok konteyner kentin bulunduğu iller sırasıyla Malatya (75), Adıyaman (55), Kahramanmaraş (42), Gaziantep (11), Osmaniye (5) ve Adana, Kilis, Diyarbakır, Elazığ ile Şanlıurfa’da birer konteyner kent bulunuyor.
Malatya’daki 75 konteyner kentte toplamda 112 bin 726 kişi, Adıyaman’daki 55 konteyner kentte 118 bin 204 kişi yaşıyor.
