Başpınar işçileri meclise gidiyor

Düşük ücret ve kötü çalışma koşullarına karşı mücadelelerini sürdüren Başpınar işçileri meclise gidiyor. İşçiler, bugün siyasi partilerle görüşecek. Başpınar direnişi nedeniyle önceki gün tutuklanan BİRTEK SEN Genel Başkanı Mehmet Türkmen ise cezaevinden mücadeleyi büyütme çağrısı yaptı.

Antep’teki Başpınar Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB) düşük ücret ve kötü çalışma koşulları nedeniyle greve giden işçiler, Antep Valiliğinin yasağına, polisin müdahalesine ve BİRTEK SEN Genel Başkanı Mehmet Türkmen’in tutuklanmasına rağmen direnişlerini sürdürüyor. Başpınar işçileri seslerini duyurmak için Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne (TBMM) gidiyor. İşçiler, bugün mecliste bulunan siyasi partilerle görüşecek, sorunlarını ve taleplerini anlatacak.

Artı Gerçek’e konuşan BİRTEK SEN Genel Sekreteri Mikail Kılıçalp, işçilerin mücadelede kararlı olduğunu söyledi. İşçilerin, sefalet koşullarında yaşamayı kabul etmediğini dile getiren Kılıçalp, “Tüm baskılara rağmen işçiler kararlı bir şekilde direnmeye devam ediyor. Şu an işçilerle toplantılar yaparak süreci yürütüyoruz. Hepsinin ortak fikri direnişe devam etmek. Özellikle Yalçın Kardeşler Dokuma ve Has Çuval Sentetik işçileri ekmeğini büyütmek için kararlı bir şekilde direnişe devam ediyor. Direniş için valilik yasağının kalkacağı 27 Şubat tarihini bekliyorlar. BİRTEK SEN, Mehmet Türkmen’den ibaret değil. İşçiler de bu bilinçle sendikaya sahip çıkıyor ve sefalet ücretlerini kabul etmiyor” diye konuştu.

Türkmen’den mücadeleyi büyütme çağrısı

Dün tutuklanan BİRTEK SEN Genel Başkanı Mehmet Türkmen ise avukatları aracılığıyla mücadeleyi büyütme mesajı gönderdi. Türkmen, mesajında şu ifadelere yer verdi:

“Tutukluluk kararımdan sonra oluşan kamuoyunu sendikamızın avukatları iletti. Dünden beri dayanışma gösteren, sendikamızın önünde toplanan herkese çok teşekkürler. Bu dayanışma moralimi daha yüksek tutmama da etki etti. Bu hukuksuzluk elbet son bulacak. Bunu hep beraber başaracağız. Başpınar işçileri ilk günden beri, yağan yağmurun, karın altında ‘bize bir çatı lazım’ diyorlardı. O çatı BİRTEK SEN’dir. Şimdi işçilerin kurduğu, mücadeleci BİRTEK SEN’i büyütme zamanı! Birleşe birleşe, direne direne kazanacağız.”

Yazar

You May Also Like

Biz kimiz?

Enternasyonal Dayanışma, işçi sınıfının kolektif ve kitlesel mücadelesiyle dünyanın daha eşit, adil ve özgür bir yere dönüşeceğini savunan…