Ödenmeyen ücretleri, fazla mesai alacakları ve tazminat hakları için aylardır mücadele eden Yıldızlar SSS Holding’e bağlı Doruk Madencilik işçileri, 3 bakanlığın ve şirket yönetiminin verdiği sözlerin tutulmaması üzerine Ankara’da İçişleri Bakanlığı önünde eylem kararı aldı.
Kendi imkanları ile yola çıkan madenciler Ankara’ya giden güzergâh boyunca yoğun polis denetimleri karşılaştı. Beypazarı çıkışında çevik kuvvet polisleri ve TOMA getirildi. İşçilerin Ankara’ya girişi engellendi.
‘Sözler bakan yardımcılarının önünde verildi’
Bağımsız Maden-İş Örgütlenme Uzmanı Başaran Aksu, Beypazarı’nda yaptığı açıklamada, Enerji Bakanlığı önünde nisan ayında gerçekleştirilen eylemleri hatırlattı: “1 Mayıs öncesinde üç bakanlığın koordinasyonunda ve İçişleri Bakan Yardımcısının yürüttüğü toplantıda şirket yönetimiyle işçilerin talepleri ele alındı. Holding patronu ve CEO’sunun da bulunduğu toplantıda, tüm taleplerimizin 15 Mayıs’a kadar karşılanacağı sözü verildi. Bu sözler bakan yardımcılarının önünde defalarca tekrarlandı.” Bu taahhütlere güvenerek eylemlerini sonlandırdıklarını ifade eden Aksu, daha önce Uyar Maden direnişi sırasında dönemin İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından da benzer vaatlerle oyalandıklarını söyledi.
Yıldızlar SSS Holding’in bu süreçte işçilerin tüm ödemelerini yapmak yerine T. Maden-İş’e para verdiğini söyleyen Aksu, “Madencinin çoluğunun çocuğunun geleceğiyle oynayanlar büyük kaybeder. Bayramda çocuklar aç kalırken sarı sendikacılar besleniyor ve bu devletin gözetiminde yaşanıyor” dedi.
Bakanlıkla görüşmede sonuç çıkmadı
İşçilere Ankara’ya gitmek için tahsis edilen otobüsler üç kez iptal edildi. İşçiler kendi imkanları ile otobüs tutarken seyahat özgürlükleri kısıtlandı. İşçilerin önünde Beypazarı çıkışında TOMA ve çevik kuvvet ekipleri set kurdu. İşçiler bekleyişini sürdürürken, bu sırada Bağımsız Maden-İş yöneticileri ile madencilerden oluşan bir sendika heyeti, İçişleri Bakanlığı yetkilileriyle görüşme gerçekleştirdi.
‘Perşembe gününe kadar süre’
Bakanlıktaki görüşmeye dair açıklama yapan Bağımsız Maden İş Sendikası Genel Başkanı Gökay Çakır görüşmede bir ay süre istendiğini aktardı. Çakır, “Patron söz veriyor ama bu sözler yerine gelmiyor. İşçi mağdur ediliyor. İşçinin önünde bin polis var. Bir tane patrona söz geçirilmiyor. Bakanlarla görüşmede de bunu gördüm. Dün bana dendi ki bu paralar yatacak. Haziran’ın sonuna kadar para yatacak. Biz bu sözleri dinlemiyoruz. Bu sözleri kabul etmiyoruz. Bu perşembe 12’ye kadar bu paralar yatmazsa işçilerle Ankara’ya gireceğiz” dedi.
İşçiler Beypazarı’nda kalabalık bir çevik kuvvet ekibi tarafından kuşatıldı. İşçiler burada bekleyişlerini sürdürecek.
