Güney Kore’deki Samsung Electronics’te çalışan ‘Ulusal Samsung Elektronik Sendikası’ (NSEU) üyesi işçiler, ücret iyileştirmesi ve yan haklar talebiyle başlattıkları üç günlük grevi ‘süresiz’ uzatma kararı aldı.
Sendika ‘süresiz’ grev kararını, şirket yönetiminin kendileriyle görüşmemesi üzerine aldı. Sendikanın talepleri arasında taban ücrette yüzde 3,5’lik artış, ikramiye hakkının revize edilmesi ve sendikanın kuruluş gününde fazladan bir günlük izin verilmesi gibi maddeler yer alıyor.
‘Ulusal Samsung Elektronik Sendikası’na, şirketin 125 bin kişilik iş gücünün yaklaşık yüzde 25’ini oluşturan 31 bin işçi üye. Sendika, aralarında şirketin ‘yarı iletken madde imalatı’ bölümünde çalışan 5 binden fazla işçinin de bulunduğu, 6 bin 500 işçinin greve katıldığını açıkladı.
Sendika şimdilik Samsung’un küçük bir çip fabrikasında grev başlattı. İlerleyen günlerde anlaşma sağlanamazsa, grev Samsung’un daha büyük çip fabrikalarına yayılabilir.
Sendika, resmi internet sitesi üzerinden “üretim hattındaki aksaklıkları açıkça tespit ettiğini” öne sürerken, şirketin kendilerini muhatap almama kararından ‘pişmanlık duyacağı’ uyarısında bulundu.
Dünyanın en büyük bellek çipi üreticisi olan Samsung, yapay zekânın yükselişe geçmesiyle birlikte kâr marjını önemli ölçüde artırdı. Grev, Samsung’un çip pazarındaki konumunu sarsabilir.
