Ülkenin dört bir yanında meydanlara çıkan öğrenciler dün de eylemdeydi. Beyazıt’ta toplanan İstanbul Üniversitesi öğrencileri yürüyüşe geçti. Beyazıt Meydanı’na yürüyen öğrenciler ana kapıda basın açıklaması yaptı. Açıklamada, “Artık bir ‘kayyum rejimi’ olarak adlandırabileceğimiz bu rejim karşısında hiç olmadığımız kadar güçlü ve organize bir şekilde duracağız” dendi.
Öğrencilerin yürüyüşü saat 17.00 sularında başladı. Yürüyüş sırasında “Gözaltılar, tutuklamalar, baskılar bizi yıldıramaz”, “Yaşasın öğrenci dayanışması” ve “Diplomasız Erdoğan” sloganları atıldı.
Merkez kapıda basın açıklaması yapan öğrenciler şunları kaydetti:
“İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun diplomasının iptal edilmesi devamında gelişen hukuksuz saldırı dalgası birinci haftasını doldurdu. Bu saldırılar, İmamoğlu’nun gözaltına alınması sonrası ülkenin dört bir yanında halkı sokağa döktü, milyonlarca insanı demokratik haklarının savunusu için harekete geçirdi.
Bu hukuksuz ve düzmece tutuklamalara ve kayyum atamalarına karşı öğrenciler olarak üç gündür birçok üniversitede akademik boykottayız.
İstanbul’un dört bir yanında günlerdir mücadele eden üniversite öğrencileri olarak bizler, artık bir ‘kayyum rejimi’ olarak adlandırabileceğimiz bu rejim karşısında hiç olmadığımız kadar güçlü ve organize bir şekilde duracağız. Bu bağlamda, şimdiden 10’dan fazla üniversitenin dahil olduğu İstanbul Üniversiteler Koordinasyonu’nun kuruluşu dün on binlerce üniversite öğrencisinin katılımıyla gerçekleşen Şişli yürüyüşünde ilan edildi. Biber gazlarınız, plastik mermileriniz, TOMA’larınız, gözaltılarınız, tutuklamalarınız bizi yıldıramaz!
Öğrenciler boykota sendikalar sokağa
Hukuksuz saldırılar karşısında dersleri boykot edeceğimizi, sokakları dolduracağımızı, hayatı durduracağımızı birçok kez dile getirmiştik. Biz üstümüze düşeni yaptık! ‘Hayatı durdurmak’ konusunda asıl söz sahibi olan, üretimden gelen güçleri sayesinde örgütlü tek bir hamlelerinde İstanbul’u felç edebilecek emekçilere sesleniyoruz: Sesimize ses olun! Bugün kol kola girme, mücadelemizi hiç olmadığı kadar büyütme ve ileri taşıma vaktidir.
DİSK, KESK, Türk-İş ve bağlı sendikalara, bağımsız, mücadeleci sendikalara sesleniyoruz: ‘Çözüm sokakta, sandıkta değil!’ diyen, ‘Boykot!’ diyen öğrencileri yalnız bırakmayın! Çağrımıza büyük bir özveriyle kulak veren ve bugün iş bırakan Eğitim-Sen’in yanında duralım, Eğitim-Sen’e ve Eğitim Sen üyesi Levent Dölek hocamıza cesaretlerinden ötürü açılan soruşturma karşısında dayanışmada birleşelim! Gücümüzü birlikten aldığımızı biliyor, tüm emekçileri birliğimizi büyütmeye çağırıyoruz. Öğrenciler boykota, sendikalar sokağa!
Karşı karşıya kaldığımız tüm bu baskı, şiddet ve demokratik hakların gasbına karşı İstanbul Üniversitesi öğrencileri olarak en acil taleplerimizi tekrar dile getiriyor; diğer tüm üniversiteleri ve emek örgütlerini bu talepler etrafında birleşmeye çağırıyoruz:
1- Gözaltılar derhal serbest bırakılsın, hukuksuz gözaltılar son bulsun.
2- Emniyet güçlerinin uyguladığı şiddete ve orantısız güç kullanımına son verilsin!
3- Tüm kayyum politikaları iptal edilsin! Seçilmiş belediye başkanları görevlerine iade edilsin, üniversitelerin başına atanmış değil seçilmiş rektörler gelsin!
4- Seçme ve seçilme hakkını gasp eden tüm antidemokratik uygulamalardan vazgeçilsin!”
Açıklamanın ardından eylem sona erdi.
ODTÜ yürüyüşüne polis müdahalesi
Ankara’da öğrenci protestolarının merkezi olan ODTÜ’de öğrencilerin direnişi sürüyor.
İmamoğlu’nun gözaltına alınmasının ardından başlayan eylemlerde polisin sert müdahalesine rağmen devam eden eylemler boykot ve forumlarla devam ediyor.
ODTÜ Medya topluluğu tarafından dün yapılan duyuruda polisle yapılan müzakere sonucu okulun önündeki TOMA’ların kaldırılacağı ve çevik kuvvetin okul önünden ayrılarak giriş çıkışların normale döneceği belirtilmişti.
Saat 20’de ODTÜ öğrencileri yürüyüş için 5. Yurdun önünde toplandı. Polis kitlenin rektörlüğe kadar yürümesine izin verdi. ODTÜ’de kampüs içerisinde yürüyüş gerçekleştiren öğrenciler rektörlük önünde açıklama yaptı.
“Hukuksuzluğa karşı tüm işçileri ve sendikaları genel greve çağırıyoruz” diyen öğrenciler yurttaşlara ‘meydanlara davet ediyoruz’ çağrısı yaptı.
Saat 23.50’de ODTÜ öğrencilerinin kampüs içindeki protestoları devam ederken polis TOMA ve biber gazı ile öğrencilere müdahalede bulundu, çok sayıda öğrenciyi gözaltına aldı.
İzmir’de üniversite öğrencileri tek ses: Hukuksuzluğa karşı bir aradayız!
Üniversite öğrencilerinin eylemleri İzmir’de devam ediyor. Ege, Dokuz Eylül, Yaşar ve Ekonomi Üniversitesi öğrencilerinin başlattığı boykotlar sürüyor.
İzmir’de Ege Üniversitesi öğrencileri, kampus içinde yürüyüş gerçekleştirdi. Yürüyüş sonrası forum düzenledi. Foruma, öğrenci velileri yiyecek-içecek desteği sağladı. Dokuz Eylül ve Ekonomi üniversitelerinde de öğrenciler kampus içinde forum düzenledi.
Yaşar Üniversitesi öğrencileri ise basın açıklaması yaptı.
Açıklamada, “Ülkenin geleceğini inşa edecek olan üniversiteli gençler, anayasal hakları olan barışçıl protesto ve düşünceyi ifade etme özgürlüklerini kullanırken baskı ve şiddetle karşılaşmamalıdır. Üniversite öğrencilerine yönelik baskıların sona ermesi, polis müdahalelerinin hukuka uygun hale getirilmesi ve gençlerin haklarına saygı gösterilmesi gerektiğini hatırlatıyoruz. Hukukun üstünlüğü ve demokrasinin temel taşlarını zedeleyen bu tür uygulamalara karşı sessiz kalınmamalıdır” denildi.
Gelin birlikte yürüyelim
Üniversite öğrencileri boykotu ve eylemlerini BirGün’e değerlendirdi. 20 yıldır yaşadıkları baskıların artık son bulması gerektiğini ifade eden Ege Üniversitesi öğrencisi Uzay, “Cumhurbaşkanı adayını tutukluyorlar, diplomaları iptal ediyorlar, öğrenciler aç, işsizlik aldı başını gidiyor. Bu eylemlere katılma nedenimiz belli. Tüm bu hukuksuzluğa karşı bir aradayız. Bizi sokağa onlar itti. Her baskı her müdahale bu direnişi getirdi. Bizi yıldırma politikaları uyguluyorlar ama boşuna, biz bir arada olduğumuz sürece bize bir şey yapamazlar. Bugün ODTÜ’den dün İstanbul Üniversitesi öğretim üyelerinden destek gördük. Biz kendi üniversitemizin hocalarından da aynı şeyi bekliyoruz. Gelin hep beraber yürüyelim” ifadelerini kullandı.
Mücadelemiz sürecek
Eylemlere katılma nedeninin kendini artık güvenli bir ülkede hissedememesinden dolayı olduğunu belirten Ekonomi Üniversitesi öğrencisi Arda, “Ekrem İmamoğlu başta olmak üzere çok sayıda muhalif insanın gözaltına alınması ve tutuklanması ile demokratik hakların engellenmesine karşı ses çıkarabilmek. Üniversite öğrencilerinin öncülüğünde başlayan protestoları ve boykotları destekliyorum, çünkü üniversiteler bağımsız ve bilimsel kurumlar olarak eğitim sunmak zorundadır. İktidarın üniversiteleri baskının aracı haline getirmesi kabul edilemez. ‘Diploma iptali’ diye bir şey olamaz. Tutuklanan arkadaşlarımız ve siyasetçiler koşulsuz serbest bırakılana kadar mücadelemiz sürecek” diye konuştu.
Olay sadece insanların tutuklanması değil
Dokuz Eylül Üniversitesi öğrencisi Berkay, şunları dile getirdi: “Bugünlerde burada olmamızın sebebi, sokaklarda olmamızın, okulu boykot etmemizin en büyük sebebi bize yapılan haksızlıkların cezasını vermek. Çünkü olay sadece birinin veya birkaç kişinin içeri alınması değil, insanların seçme seçilme hakkında elinden alınmaya başlanması. Eğer ki bugün sokağa çıkmazsak, bugünkü yapmamız gerekenleri yapmaz, boykotu devam ettirmez ve süreci düzgün yönetemezsek bundan sonra hiçbir seçim gerçekten seçim olmayacak. Belki de son haklarımız, son şanslarımız, son demlerimiz… Kitlenin eylemlere katılımının güzel olduğunu düşünüyorum ama bazı insanlar eylemi sadece polisin üstüne yürümek veya olay çıkarmak olarak görüyor, taşkınlık çıkarmak olarak görüyor. Eğer ki öğrenciler düzgün bilinçlendirilirse ve düzgün yönetilirse bu dönemden güzel bir sonuç alınacağını düşünüyorum.”
